Nu sitter jag vid min gate på LAX och väntar på att få boarda. Jag flög till LA från Hawaii för 3 dagar sedan och har sen dess hängt med Mel. Jag ska försöka summera Hawaii + LA lite mer nedan, men bilderna får försöka visa sitt. Jag försökte verkligen ta in allt från alla platser vi åkte till för bilder och videos gör det verkligen inte rättvisa.

Day 1: Kat och Trent kom och hämtade mig på flygplatsen. Jag fick 2 stycken leis av dom, och sedan åkte vi och åt sushi (SÅ god!!!) och smoothie. Vi åkte hem till deras söta lilla lägenhet där vi hängde resten av kvällen. Jetlagen slog in litegrann haha, men inte så farligt trots allt!

Day 2: Stairway to heaven, som ni kan läsa om i föregående inlägg, började vi dagen men och herre vad det var läskigt/jobbigt/coolt/fantastiskt. Glad att jag gjorde det, glad att det är över. Efteråt åkte vi hem, åt, duschade, kollade på en film, och sedan spenderade vi resten av dagen på stranden.

Day 3: Jag och Kat åkte runt lite själva. Vi började med blow hole, sedan åkte vi runt till massa fina stränder och snorklade. Jag såg en havssköldpadda för första gången i mitt liv, så coolt! Vi åkte vidare till Kats favvostrand för att kolla på solnedgången som var fantastiskt fin.

Day 4: Kat kunde inte ta mer ledigt så hon var kontoret hela dagen. Jag cyklade ned till närmaste strand och njöt, möt upp Kat och Trent för lunch. Vi åt udon, en japansk rätt, som var supergod! Nästa långa resa jag gör kommer nog bli till Asien tror jag. Efteråt cyklade jag runt längst kusten. Jag besökte olika parker och tittade på båtar i hamnen. På kvällen gick vi ut och åt.

Day 5: Jag och Trent åkte runt lite idag för mer sevärdigheter. Vi besökte Pearl Harbor och sedan vandrade vi uppför en lighthouse trail och utsikten därifrån var magisk! På kvällen firade vi graduation på Duke's med drinkar och ahi.

Day 6: Vi besökte Dole plantation på förmiddagen där de odlar ananas. Åt färsk ananas där och aaaaahh så god! Helt klart den godaste ananasen jag har ätit! Efteråt åt vi lunch vid några food trucks, och jag åt en ahi bowl som var svingod! Efter det åkte vi till stranden, three tables, där vi snorklade igen. Jag och Kat var ute mot slutet och vi såg en sköldpadda som var knappt en meter ifrån mig, svinstor, och vi fick ögonkontakt. JAG VAR I HIMLEN! Han var så fin! Och inte alls rädd, superchill sköldis. På kvällen var vi på en luou där vi åt riktigt hawaii mat + fick se klassiska hawaiianska uppträdanden med dans och sång. Det är en sån rik kultur!

Day 7: Vi började dagen med en vandring uppför Kats favvo hike. Utsikten var helt fantastisk!!! Efteråt åt vi på Teddy's och jag åt en hamburgare med grillad ananas, mums! Efteråt åkte vi och paddlade paddleboard. Så kul men så svårt, haha det var lite vågigt! Efteråt åt vi mat hemma hos Kats föräldrar och hade det mysigt.

Day 8: Kat var tvungen att jobba igen så jag gick iväg på äventyr. Jag gick ned till ett område i Honolulu där de hade street art, och sedan gick jag runt och shoppade lite coola saker. Jag åt en Acai bowl till lunch, och chillade lite på stranden tills Kat hade jobbat färdigt. På kvällen gick vi ut och åt och jag njöt av min sista Hawaii kväll.

Day 9: Jag sov ut och sedan packade jag det sista innan Trent skjutsade mig till flygplatsen. Flyget till LA tog bara 5 timmar.

LA

Mel kom och hämtade mig på flygplatsen och vi åkte hem till hennes morföräldrar. Klockan var nästan 23 när vi kom fram så vi gick och la oss på en gång. Dagen därpå gick vi walk of fame, kollade på hollywood skylten, och sedan åkte vi till Mel's lillasysters high school graduation. Dagen därpå åkte vi ned till Santa Monica för att gå på piren, kika på stranden, och shoppa lite. Vi åt lunch, kikade runt lite mer, och sedan åkte vi och mötte upp Mel's morföräldrar på en italiensk restaurang för middag och efterrätt. Så snälla och goa! Imorse åt vi donuts till frukost så jag skulle få en riktigt avslut på min USA resa haha, och så skjutsade hon mig till flygplatsen. Vi kom fram nästan 2.5 timmar till godo, men allt gick supersmidigt trots att det är en sjukt stor flyplats. Jag flyger direkt till Arlanda och det kommer ta 11 timmar, tjohej! Vi ses i Sverige kompisar!